Vrumona

OVER BRANDING & DESIGN, PACKAGING, TRADE MARKETING EN CAMPAIGNING BIJ VRUMONA 


Vrumona heeft prachtige merken te vermarkten en biedt een ambitieuze werkomgeving met young professionals door Heineken sterk gemonitord op kunde, groeipotentie en leiderschap. Binnen deze muren heb ik het reclame en promotie team (team van marketing coördinatoren) gemanaged en alle merkuitingen van bekende merken geplaatst zien worden in advertenties, verpakkingen, signing op vrachtwagens, promoties en alles wat je maar kunt bedenken in FMCG. Hoogtepunt was de transitie van de oude PRB frisdrank fles naar de huidige PET fles waarbij alle verpakkingslabels zijn omgevormd. Een enorme packaging klus met oog voor detail. 

De opdracht

De frisdranken industrie heeft de petfles al jaren succesvol omarmd. Zo ook Vrumona, echter een groot implementatieproces moest nog plaatsvinden. Ik was net drie maanden binnen bij Vrumona als marketeer toen ik gevraagd werd om als manager van het reclame en promotie team het packaging project te begeleiden voor alle merklabels. Ruim 120 labels vervangen variërend van 50cc, 1L, 1,5L 2L, 4-packs verpakkingen tot aan het ontwikkelen van nieuwe key visuals, aanpassingen aan advertising en trade marketing campagnes. Met mijn team is dit project in 6 maanden tijd afgerond. Aan het einde van mijn interim periode bij Vrumona heb ik de afdelingsstructuur veranderd door mijn functie als manager overbodig te maken en de mensen van mijn team bij de brand managers of trade marketing afdeling onder te brengen. Op deze manier is de organisatie nu nog steeds opgebouwd. Bij het waterteam van Vrumona heb ik twee jaar later aan de introductie meegewerkt van Sourcy Vitaminwater in de Benelux door allerlei marketing communicatie initiatieven te ontwikkelen met het brand team. 

Wat is bereikt

Het was mijn eerste opdracht in de FMCG. Het leuke van werken bij Vrumona is de verantwoordelijkheid die je direct kunt dragen over bekende merken. De brand managers zijn enorm ambitieus en leergierig wat je zelf ook prikkelt om snel te schakelen en scherp te zijn. Ik heb daar geleerd met verschillende disciplines samen te werken in de ontwikkeling van merken waarin iedereen zijn steentje bij draagt in de keten van fabriek, logistiek, inkoop, sales, marketing, export tot aan productinnovatie. Successen zijn behaald met packaging projecten en marketing communicatie campagnes.


120
LABELS VERVANGEN
16
MERKEN BEDIENEN
Share by: